ne olursan ol gel, ama çok uzun kalma

mevlevi tekkesi değil canım burası

20 Haziran 2010 Pazar

aşk

bak ben bu gece de uyumadım, seni düşünmekten muzdarip,
bak ben bu gece de duyamadım, senin sesini,
uyumadım.

ben, dün gece de böyleydim, seni düşünmekten muzdarip,
ben, dün gece de duyamadım, senin sesini,
uyumadım.

sana anlattıklarım, sana bakınca çok anlamsız geliyor.
sana anlatacaklarımda.
seni anlatacaklar belki, sana bakınca çok anlamsız geliyor,
güzelliğine yapılan ve yapılacak tüm güzellemeler.
seni saramayışlarım da.

belki, bir imam
belki bir cenaze namazı kılıyor,
arapça
ne anlıyor da, hüzünleniyor bu insanlar.
belki aklıma seni düşününce bir cenaze geliyor,
ne oluyor da ölüyor,
nedir bu işkenceler.
belki imam cenazeme,
onun için rutin, sevenlerim için, husisi
bir tükürük atıyor,
nedir bu arap sabunu?
beni temizlemiyor.

işte o köpek en son cami duvarına işerken göründü
hakkınızı helal ediyor musunuz diyor imam,
ben karübeladan beri müslümanım amma böyle güzele de dayanamam.
kısmen, yalan.

halet-i ruhiyem,
ruhsuz bir gidişatta iken,
ve hiçbir şeye inanmadan,
her konuda çok fanatik iken,
günler böyle gelip geçiyordu,
ve sonrasında karşı koyamayacağım silahlarla donatılmış bir ordu,
oldu bedenin,
işte bana oy hakkı düşseydi,
bırakın tüm şehitleri, şahitleri
lütfen beni fethedin.

fabrikasyon değil
el işi sana sevgim,
ne dokudum ne işledim
ne de işleyeceğim.
el yordamıyla bu karanlıklarda
el yordamıyla sana sarılabilme ihtimali var ya

ellerim de kelepçe olma
ellerim kelepçelide olsa.

kestim attım tüm bildiklerimi
kestim attım bileklerimden gerisini
sana el sürmeyeceğim
yeter ki elimden gelmese de
bir kez sarılsam ruhuna
ve bırak, bu ruh çağıran zenciyi
bir kez sarılsın gelmeyen ruhuna.
bırak zenci kalsın, aşkı uğruna.

dün gece uyuyamadım,
sırf gündüz var diye değil,
ama gündüz de var
elbette ki gideceksin,
ben gece ve karanlıktayım.
"şimdi sen kalkıp gidiyorsun.git"
oysa gözlerine doya doya hiç bakamadım,
şimdi sen kalkıp gidemeyecek kadar uzaksın.
daha da uzaklara git,
eğer mutlu olacaksan buna da razıyım,

git.


ama bir elveda de
son kez ve ilk kez sarıl bana
sonra, sonra sen git
ben de uyuz bir köpek gibi ağzımdan salyalar akarak uyumaya çalışayım,

git ve beni
boynumda tasmamla yanında götür,
yoksa uyuyamayacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder